STU a Microsoft ponúka Microsoft Office 365 Education pre každého študenta a učiteľa zdarma. To znamená, že najnovšia verzia Office 365, vrátane aplikácií Word, Excel, PowerPoint, OneNote, Teams atď. je dostupná pre offline a online použitie. Študenti môžu túto výhodu čerpať len počas doby trvania svojho štúdia na STU.
Ďalšie výhody:
- Možnosť inštalácie až na 5 kompatibilných PC alebo Macoch, plus 5 tabletoch
- Možnosť používať OneDrive pre automatickú synchronizáciu zariadenia
- Možnosť získať cenné zručnosti pri práci s celosvetovo najpopulárnejším softvérom
Office 365 Education okrem webových aplikácií zahŕňa aj balík desktopových aplikácií Microsoft Office 365 (Word, Excel, PowerPoint, OneNote, Publisher a Access), ukladací priestor 1 TB v OneDrive a lokalitu SharePoint.
Po skončení štúdia alebo pracovného pomeru sa kontá a všetky v nich uložené dáta mažú, preto si včas spravte ich zálohu.
Od 18. mája 2022 sú z bezpečnostných dôvodov blokované staršie verzie overovania v tenante Office 365, s výnimkou požiadaviek prichádzajúcich zo siete STU (IPv4 adresy STU). Rovnako je blokovaný prístup na všetky cloudové aplikácie Microsoft 365 z tretích krajín.
Ak sa nachádzate v zahraničí alebo mimo siete STU, použite STU VPN alebo VPN z krajín EÚ (napr. ProtonVPN, Avira).
1. októbra 2022 Microsoft definitívne ukončil podporu základného overovania (staršie verzie overovania) pre Exchange Online.
Staršie verzie overovania (Legacy authentication) je termín, ktorý odkazuje na žiadosť o overenie odoslanú:
- staršími Office klientmi, ktorí nepoužívajú moderné overovanie (napríklad klient Office 2010)
- každým klientom, ktorý používa staršie poštové protokoly, ako napr. IMAP/SMTP/POP3
Používateľom odporúčame prechod na moderné verzie klientov, používanie silného hesla (min. 12 znakov) a dvojfaktorovej autentifikácie (Microsoft Authenticator).
Pripomíname tiež, že za zálohu používateľských dát nesie zodpovednosť samotný používateľ, nie Microsoft ani STU.
Ak chcete získať konto Office 365, postupujte podľa nasledujúcich krokov:
- Ak už máte konto, nevytvárajte si nové. Duplicitné kontá budú bez varovania zmazané, nakoľko porušujú licenčné podmienky.
- Skontrolujte si univerzitný e-mail cez webmail.stuba.sk. Ak ste sa nikdy predtým na webmail neprihlásili, schránka bude neaktívna (návod).
Tip: Ak univerzitnú schránku nechcete používať, nastavte si presmerovanie pošty na vašu súkromnú adresu. - Navštívte stránku https://www.microsoft.com/sk-sk/education alebo https://www.microsoft.com/en-us/education/students.
- Zadajte vašu univerzitnú e-mailovú adresu (aislogin@stuba.sk) na doméne stuba.sk (nie is.stuba.sk). Nepoužívajte prosím adresu s číselným ID. Kontá s číselným ID budeme z dôvodu synchronizácie mazať alebo premenovávať na aislogin@stuba.sk.
- Zvoľte Som študent.
- Vyplňte a odošlite registračný formulár. Overovací kód vám príde do niekoľkých minút na adresu zadanú v 3. kroku.
Ak chcete získať konto Office 365, postupujte podľa nasledujúcich krokov:
- Ak už máte konto, nevytvárajte si nové. Duplicitné kontá budú bez varovania zmazané, nakoľko porušujú licenčné podmienky.
- Navštívte stránku https://www.microsoft.com/sk-sk/education alebo https://www.microsoft.com/en-us/education/students.
- Zadajte vašu primárnu zamestnaneckú e-mailovú adresu (meno.priezvisko@stuba.sk) na doméne stuba.sk (nie is.stuba.sk). Nepoužívajte prosím adresu s číselným ID. Kontá s číselným ID budeme z dôvodu synchronizácie mazať alebo migrovať na primárnu adresu.
- Zvoľte Som učiteľ.
- Vyplňte a odošlite registračný formulár. Overovací kód vám príde do niekoľkých minút na adresu zadanú v 2. kroku.
- Ak nemáte funkciu Kalendár pre plánovanie schôdzok v Microsoft Teams, licencia vám bude v priebehu 24 hodín automaticky pridelená.
Ak vám do 10 minút neprichádza overovací kód na váš e-mail, a nepomohlo ani kliknutie na link "znova odoslať registračný kód", postupujte prosím podľa nasledovného zoznamu:
- Uistite sa, že ste použili správnu e-mailovú adresu. Adresa s doménou is.stuba.sk neprijíma poštu z externých serverov.
- ŠTUDENTI: Uistite sa, že ste sa pred registráciou aspoň raz prihlásili na https://webmail.stuba.sk. Študentské e-mailové schránky sa vytvárajú až po prvom prihlásení.
- Ak používate Google Translate addon na preklad stránky, vypnite ho.
- Použite iný prehliadač alebo iný PC alebo notebook.
- Uistite sa, že vaša poštová schránka je funkčná a nie je zaplnená.
- Ak ste už vykonali viacero neúspešných pokusov o registráciu, skúste to prosím znova až po uplynutí 24 hodín.
- Skontrolujte si svoj postup pomocou Checklistu pri problémoch s vytvorením konta Office 365.
Prihlasovacie meno je vaša e-mailová adresa, s ktorou ste si konto zaregistrovali. Pri zamestnancoch a doktorandoch to je meno.priezvisko@stuba.sk, pri študentoch aislogin@stuba.sk.
Prihlasovacie heslo je také, aké ste si zadali pri registrácii Office 365 konta. Heslo do Office 365 je v súčasnosti nezávislé od hesla do AIS alebo webmailu.
Prihlásenie na portál online aplikácií Office 365
Pre obnovu zabudnutého hesla použite prosím odkaz na prihlasovacej stránke "Nemôžete získať prístup k svojmu kontu?", a následne vyberte možnosť Pracovné alebo školské konto (alebo navštívte https://passwordreset.microsoftonline.com).
Stiahnutie kancelárskeho balíka Office 365
Pomoc a podpora: Stiahnutie a inštalácia alebo preinštalovanie služby Microsoft 365 alebo balíka Office 2019 v PC alebo Macu
Problém s aktiváciou balíka Office 365 pre Windows: Microsoft Support and Recovery Assistant
Problém s aktiváciou balíka Office 365 pre Mac: Čo skúsiť v prípade, ak sa Office pre Mac nedá nainštalovať alebo aktivovať
Základné informácie
Spustiť aplikáciu Microsoft Teams v prehliadači
Stiahnutie aplikácie Microsoft Teams
Pomocník a výuka pre Microsoft Teams
Príručka so stručným návodom Microsoft Teams
Príručka so stručným návodom Microsoft Teams for Education
Maximálny počet účastníkov online schôdze v Microsoft Teams závisí od licencie organizátora schôdze - A1: 300, A3: 1000 (Limits and specifications for Microsoft Teams). Vo vašom konte si môžete overiť, akú licenciu máte priradenú.
Informácie pre organizátorov online schôdzok
Komunikácia alebo schôdze pomocou aplikácie Teams
Pridanie členov do tímu v službe Teams
Pridanie hostí do služby Teams
Pre využívanie chatu a ostatných funkcí tímu ľuďmi mimo domény stuba.sk je potrebné najprv pridať hosťa do tímu. Hosť musí mať konto Microsoft. Ak e-mailová adresa hosťa nie je konto Microsoft, v rámci pozvánky odoslanej po pridaní kontaktu do tímu mu bude ponúknutá možnosť jeho vytvorenia. Ak si hosť neželá použiť alebo vytvoriť konto Microsoft, môže sa schôdzky zúčastniť ako anonymný hosť bez možnosti využívania pokročilých funkcií. Organizátor anonymného hosťa môže do schôdzi pripustiť alebo zakázať. Kým hosťa nepripustí, ten čaká v lobby a nevidí prebiehajúcu schôdzu.
Naplánovanie schôdze v aplikácii Teams
Po naplánovaní schôdzky sa pozvaným účastníkom odošle e-mailová pozvánka, v ktorej je odkaz na pripojenie ku schôdzi.
Používatelia z domény stuba.sk, ktorí nemajú nastavené preposielanie prijatej pošty z Outlooku na webe na súkromný e-mail alebo univerzitný Gmail, alebo alias na univerzitnom mailserveri (t.j. väčšina používateľov), nedostanú e-mailovú pozvánku do univerzitnej poštovej schránky (na mailserver stuba.sk). Dostanú ju len do Outlooku na webe, a je preto veľmi pravdepodobné, že si ju nevšimnú. Odporúčame organizátorom poslať pozvánku s odkazom na pripojenie ku schôdzi ručne z univerzitného mailservera, nie z Outlooku na webe.
Zobrazenie obrazovky počas schôdze
Informácie pre účastníkov online schôdzok
Pripojenie k schôdzi v aplikácii Teams
Video: Pripojiť sa k schôdzi cez Teams
Ak máte vytvorené konto Microsoft (na doméne stuba.sk alebo externé), vždy sa najprv prihláste pomocou svojho mena a hesla do webovej, počítačovej alebo mobilnej aplikácie Microsoft Teams. Ak sa neprihlásite, v schôdzke budete ako anonymný hosť bez možnosti využívať pokročilé funkcie alebo chat.
Pripojenie k schôdzi bez Microsoft konta (ako anonymný hosť)
Anonymný hosť bez konta má len základné videokonferenčné možnosti (prenos obrazu a zvuku), nemôže používať chat ani iné pokročilé funkcie.
Project nie je súčasťou nášho balíka Office 365, predáva sa ako samostatná aplikácia. CVT nezabezpečuje centrálny nákup licencie Project.
Visio nie je súčasťou nášho balíka Office 365, predáva sa ako samostatná aplikácia. CVT nezabezpečuje centrálny nákup licencie Visio.
Všetky aplikácie, ktoré máte v rámci vášho konta k dispozícii, nájdete po prihlásení na portáli https://www.office.com/apps. Aplikácia Outlook na webe a funkcia Kalendár v Microsoft Teams je po vytvorení konta aktivovaná automaticky, no s oneskorením niekoľných minúť až hodín. Aplikácie máte k dispozícii automaticky podľa pridelenej licencie. Príplatkové aplikácie CVT nezabezpečuje.
Ak bolo vaše zariadenie niekedy prihlásené do organizácie pomocou pracovného alebo školského e-mailového konta, kľúč na obnovenie môže byť uložený v konte Azure AD priradenom k vášmu zariadeniu tejto organizácie. Viac informácií nájdete na stránke podpory.
Technická podpora Office 365 sa člení na tri úrovne:
Level 0
- Samoštúdium dokumentácie, nápovedy a návodov na stránkach podpory pre Microsoft 365 a na tejto stránke.
Level 1
- Základná technická podpora pri bežnej činnosti a pri problémoch na strane klienta, vrátane používateľských školení.
Zabezpečujú príslušné IT oddelenia.
Level 2
- Problémy, ktoré nemajú riešenie v pomocníkovi a nápovede,
- problémy, s ktorými si nevedeli poradiť technici vášho IT oddelenia,
- problémy so zablokovaným kontom,
- problémy s licenciou,
- a ostatné problémy, ktoré môže vyriešiť len Globálny Administrátor.
Požiadavku na Level 2 technickú podporu môžete zadať cez Helpdesk alebo e-mailom: ms.admin1@stuba.sk.