Prejsť na obsah
Verejnosť

Musí byť jasné, kto sa má zamerať iba na vzdelávanie a kto prioritne na vedu a výskum, tvrdí pre HN Ivan Kotuliak, dekan Fakulty informatiky a informačných technológií STU v Bratisslave.

Ako zasiahla pandémia do vyučovacieho procesu na vašej fakulte?
Pandémia nás prekvapila, tak ako aj všetkých ostatných. Bohužiaľ, museli sme prejsť na dištančnú formu vzdelávania. Keďže sme však informatici, bolo to pre nás možno menej bolestivé než pre mnohé iné fakulty. Po dvoch týždňoch sme relatívne plynule prešli na takmer kompletné vzdelávanie v online. V ňom sme išli rok a pol až do júna 2021. A teraz od septembra, teda od nového akademického roka, ideme podľa covidového semafora. U nás študenti na inžinierskom stupni idú prezenčnou a na bakalárskom ešte stále dištančnou formou.

Fungovalo za uplynulý rok a pol na fakulte aspoň niečo, napríklad výskum, alebo bola jej budova po celý čas prázdna?
Nebudú mať študenti, ktorí končili tento rok v júni, deficit v sociálnej komunikácii?
Covidová situácia na Slovensku sa však zhoršuje. Ako máte nastavené procesy v prípade negatívneho vývoja pandémie?

...

Prečítajte si viac:
https://focus.hnonline.sk/publicistika/clanok/10578158-univerzitne-skolstvo-treba-rozdelit