Lenka Vavrinčíková, moderátorka
Na 1 l paliva či kilowatt hodinu prejsť stovky kilometrov, aj o tom je netradičné podujatie na poľskom Silesia Ringu.
Patrik Švajda, moderátor
Študenti z viacerých krajín tam ukazujú, čo dokážu. Ich vozidlá, nechýbajú ani slovenské tímy.
Juraj Fazekaš, redaktor
Okruh v Sliezsku ovládli moderné prototypy. Cieľom nie je rýchlosť, ale maximálna úspora.
Radovan Šiška, Technická unvierzita v Košiciach
Chceli by sme vylepšiť slovenský rekord, ktorý drží zatiaľ náš tím, čo je nejakých 825 km na liter benzínu.
Markus Lompart, Stredná priemyselná škola dopravná v Trnave
Prešli sme technickou kontrolou a to bol tento rok náš najväčší cieľ.
Juraj Fazekaš, redaktor
Študenti si všetko navrhujú, konštruujú a testujú sami, od karosérie, cez pohon až po elektroniku.
Radovan Šiška, Technická unvierzita v Košiciach
Za ani necelý rok sme postavili vlastne nové funkčné auto.
Martin Šebík, Strojnícka fakulta STU v Bratislave
Prípravy prebiehali od marca, ale intenzívne prípravy boli posledné 2 týždne pred pretekmi.
Juraj Fazekaš, redaktor
Rozhoduje každý 1 g a to aj v prípade vodiča.
Radovan Šiška, Technická unvierzita v Košiciach
Museli sme to dovážiť závažím, keďže mala menej ako 50 kg.
Alexandra Turóczy, Technická univerzita v Košiciach
Psychicky je to veľký tlak na vodiča, musím splniť nejaké kontroly ako váhu, napr. alebo musím vyskočiť za 10 sekúnd z auta.
Simona Macková, Strojnícka fakulta STU v Bratislave
Ovládanie možno také trošku iné, ak si ľudia možno predstavujú. Nie je tam normálne volant, ale sú len také páčky, ako na bagri, ale akože dobre sa s tým šoféruje.
Juraj Fazekaš, redaktor
Každá jazda trvá približne pol hodiny. Po nej prichádza prepočet, koľko energie vozidlo spotrebovalo a akú vzdialenosť zvládlo. No a svetový rekord v jazde takýmto automobilom je viac než 3700 km. Z poľského Silesia Ringu Juraj Fazekaš, televízia.