Prejsť na obsah
Verejnosť

Mickiewiczova ulica v Bratislave očami študentov
Je spojnicou starého a nového mesta v Bratislave a namiesto korzujúcich ľudí ju okupujú autá. Reč je o Mickiewiczovej ulici, ktorej novú podobu (a jej okolia) niekoľko mesiacov hľadalo osem tímov študentov architektúry. Zadanie bolo jasné: zredukovať automobilovú dopravu a vrátiť tam chodcov.
Centrum mesta nabralo po páde komunizmu druhý dych, no posledné roky opäť stráca svoj lesk. Priorita áut pred chodcami a verejnou dopravou už presiahla akceptovateľnú hranicu, píše Adam Galvánek, koordinátor projektu, ktorý vyústil do výstavy s názvom Bratislava bez ľudí?!. Do nedele ju prezentuje galéria Satelit v Hurbanových kasárňach. Projekt iniciovali architekti z ateliéru Šebo Lichý, ktorí Mickiewiczovej problémom, ale aj jej potenciálu rozumejú väčšmi ako iní. Sídlia totiž na nej. Pre množstvo áut dnes túto ulicu väčšina chodcov vníma ako nutné zlo. Pritom by mohla byť atraktívnou spojnicou medzi Obchodnou ulicou, Kollárovým námestím, priestormi okolo Avionu a Krížnou ulicou. Jej potenciál umocňuje i to, že areál Univerzitnej nemocnice na Mickiewiczovej a Hurbanove kasárne čaká zrejme v blízkej budúcnosti konverzia na nové využitie. Študenti Fakulty architektúry STU priniesli rozmanité riešenia, ako vrátiť na ulicu život a spraviť z nej prívetivejší priestor pre chodcov a alternatívne druhy dopravy. ,,Prikreslili" na ňu a nadväzujúce ulice pergoly, podzemné parkoviská, zeleň, pobytové kontajnery, netradičnú dlažbu, kvalitnejšie chodníky či ochodze. Ich návrhy sú slovami koordinátora niekedy inšpiráciou a inokedy reálnym riešením problému.