Prejsť na obsah
Verejnosť

Kristína Plajdicsková, moderátorka: „Namiesto áut lavičky a zeleň, korzujúci ľudia ako náhrada hustej dopravy. Takto si predstavujú študenti architektúry budúcu podobu jednej z najviac rušných ulíc v Bratislave – Mickiewiczovu. Priestor, ktorý by mohol byť prirodzením pokračovaním vedľajšej Obchodnej ulice, je v súčasnosti zahltený dopravou. Obmedziť ju chce aj vedenie mesta, ale úplne zastaviť trolejbusy a autá neplánuje.“
Marián Kukelka, redaktor: „Bratislava bez ľudí je názvom projektu architektonického ateliéru, ktorý dal šancu osemnástim študentom architektúry zamyslieť sa, ako by stred mesta mohol vyzerať v budúcnosti. Svoj návrh na vernisáži predstavil aj študent piateho ročníka Matúš Fidlár. Autá na ulici nechce.“
Matúš Fidlár, študent piateho ročníka architektúry: „Urobiť z nej pešiu zónu so zelenými ostrovmi, kde sa nachádzajú stromy, lavičky, kde môžu ľudia v lete sedieť v tieni.“
Marián Kukelka: „Vízia tejto staromestskej ulice očami mladých ľudí prekvapila. Tvrdí Tomáš Šebo z ateliéru Architekti Šebo-Lichý.“
Tomáš Šebo, ateliér Architekti Šebo-Lichý: „Neprekvapilo ma to, že všetci sa, samozrejme, s radosťou chopili šance s prepáčením vyprášiť všetky autá preč a hurá, máme tu pešiu zónu, ale v podstate sme to privítali. Prekvapili ma napríklad návrhy ako urobiť z Mickiewiczovej obchodné centrum a konkurenciu shoppingom, kde vlastne študenti dali rampy na viacerých poschodiach a prestrešili celú Mickiewiczovu na spôsob galérie v Miláne.“
Marián Kukelka: „Spojenie budúcich architektov a vedenia mesta má podľa dekanky Fakulty architektúry Slovenskej technickej univerzity Ľubice Vítkovej obrovskú budúcnosť.“
Ľubica Vítková, dekanka Fakulty architektúry STU: „Základný potenciál našich študentov tkvie v tom, že sú nezaťažení tou realitou až natoľko ako štandardní užívatelia mesta, a súčasne majú dostatok znalostí a dokonca aj skúseností z nových trendov, ktoré uplatňujú iné mestá.“
Marián Kukelka: „Návrhy si pozrel aj primátor Bratislavy Ivo Nesrovnal, ktorý už dal dopravným inžinierom preskúmať, ako by sa dala premávka cez Mickiewiczovu ulicu znížiť.“
Ivo Nesrovnal, primátor Bratislavy: „Mesto je pre ľudí, nie pre autá. Čiže preto veľmi vítam iniciatívy, ako je táto, ktoré vracajú proste život do ulíc. Úplne vylúčiť dopravu z Mickiewiczovej nie je rozumný nápad, len musí prestať byť transportnou tepnou.“
Marián Kukelka: „Projekt podporilo aj Slovenské centrum designu. Návrhy študentov si môže verejnosť pozrieť do dvadsiateho šiesteho marca a to v priestoroch galérie Satelit v Hurbanovych kasárňach v Bratislave.“